چند نکته برای حفظ سلامتی روان

چند نکته برای حفظ سلامت روانی

1- مهارتهای حل مسائل و اختلافات را فرا گیرید.

2-اعتماد بنفس و عزت نفس خود را افزایش دهید.

3-هرگز خود را قربانی قلمداد نکنید.

4- روشهای مدیریت زمان را بیاموزید.

5- اجازه ندهید احساسات شما در درونتان انباشته گردند. احساسات خود را با دیگران در میان گذارید.

6-از بحثها و نزاع های غیر ضروری اجتناب ورزید.

7-عواملی که در شما ایجاد استرس میکنند را شناسایی کرده و مواجهه با آنها را به حداقل برسانید.

8-تکنیک های تمدد اعصاب و آرامش یافتن را فرا گیرید.

9-به اطرافیان خود بی توجه نبوده و در صورت لزوم یاری دهنده آنان باشید و در حد توانایی خود بکوشید مشکلاتشان را رفع کنید.

10- از زندگی خود لذت ببرید. کاری را انجام دهید که به آن علاقمند هستید. جایی بروید که دوست دارید آنجا باشید. برای خودتان زندگی کنید و نه برای دیگران.

11- تنها با افراد شاد و هم عقیده با خود معاشرت کنید. جدا از افرادی که اعتماد بنفس شما را کاهش میدهند دوری کنید. (افرادی که ناعادلانه از شما انتقاد کرده و یا تحقیرتان میکنند)

12-از کمال گرایی بپرهیزید.هیچ کس کامل نیست.

13- برای خود اهداف معقول، واقع گرایانه و در حد توانایی تان تعیین کنید.

14- چیزهایی که قادر نمیباشید در خود و دیگران تغییر دهید را بپذیرید. دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید.

15-خشم خود را کنترل کنید.

16-اشتباهات خود و دیگران را مورد بخشش قرار دهید.

17-به قدر توانایی خود کار کنید.

18- در زمان حال زندگی کنید. از گذشته درس بگیرید و برای آینده برنامه ریزی کنید.

19- رژیم غذایی متعادل لازمه بهداشت روان است. از مصرف الکل وکافئین بپرهیزید. سیگار نکشید و فعالیت بدنی را ترک نکنید. خواب کافی داشته باشید.

20- تاب آوری، انعطاف پذیری و ایجاد توازن را فراموش نکنید.

21- مسئولیت زندگی خود را بپذیرید. از دیگران انتظار نداشته باشید تمام نیازهای شما را تامین کنند. خودتان این کار را می بایست انجام دهید.

/ 0 نظر / 19 بازدید